Certifikacia vyrobkov

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Sobota Leden 8 19:19:39 CET 2005

Dakujem, za odpoved, teda pokial to spravne chapem, tak kazde zariadenie musi mat prehlasenie o EMC?? Popripade aspon orientacne, kolko taka skuska stoji? Akej koncepcie by musel byt vyrobok, aby nepotreboval pre uvedenie na trh ziaden zo spominanych testov a cerifikatov??

S pozdravom Ondrej Pribula

  ----- Original Message -----
  From: Ondrej Pribula
  To: HW-news
  Sent: Thursday, January 06, 2005 8:29 PM
  Subject: Certifikacia vyrobkov

  Zdravim vsetkych ucastnikov konfery,

  cas od casu tu prebehne dotaz na temu ci certifikovat, co certifikovat, jak a kde certifikovat. Z tychto kusich informacii som si vsak nikdy nedokazal urobit celkovy obraz o pomeroch na Slovensku ci v Cechach. Moja otazka teda znie, ake vyrobky treba certifikovat? Jedna sa mi hlavne o to, za akych podmienok mozem vyrobok (elektro. charakteru ;-}) distribuovat volne v obchodnej sieti. Co vsetko musi takyto vyrobok obsahovat (co do dokumentov, povoleni a podobne).
  Pre ilustraciu, zostanme v slaboprudej a VNN oblasti, teda povedzme, fiktivne, ze mam vyrobok, ktory:

  1.) Ma napajacie napatie 12V, o ktore sa stara transformator (povedzme uz certifikovany sitovy transformatorek)

  2.) Vyrobok je teda galvanicky oddeleny od siete uz certifikovanym zariadenim

  3.) popripade moze obsahovat radiove prijimacie a vysielacie moduly tiez certifikovane TU prislusnej zeme.

  Staci mi na distribuciu takehoto alebo podobneho zariadenia len prehlasenie o elektromagnetickej kompatilibilite, ktore ucinim sam, alebo potrebujem este ine pridavne certifikacne procesy.
  Zaujima ma situacia ako na Slovensku, tak v Cechach, popripade uz aj v EU...co predpokladam, ze sa harmonizuje..
  Samozrejme googlovat viem ;-}} ale zaujima ma nazor odbornikov z prvej ruky a hlavne s konkretnymi skusenostami.

  Za ochotu odpovedat Vam vopred dakujem...S prianim pekneho vecera Ondrej Pribula