Certifikacia vyrobkov

Petr Stehlik petr.stehlik@atlas.cz
Sobota Leden 8 09:09:45 CET 2005

Zkusim:
1) pokud hovorite o trafu tak si moc nepomuzete. Nejlepsi varianta je sitovy
adapter ktery bude mit jiz certifikaci od jineho vyrobce. Proste zasunete do
zasuvky a v ruce vam zustane kablik s konektorem
s napetim do 50V. Tento adapter prodavejte zvlast, jen ho zobchodujete. Vase
zarizeni prodavejte zvlast bez
adapteru. Proste na fakture budete mit dve polozky.

EMC: Tady toto musite absolvovat pokud zarizeni obsahuje jine komponenty nez
elektromagneticke, tedy diody, kondenzatory .... Sam to asi neudelate, pokud
nemate vybaveni, vybaveni pro kompletni EMC se pohubuje nekde cca od 2,5
milionu pri nakupu noveho.

Petr

----- Original Message -----
From: Ondrej Pribula
To: HW-news
Sent: Thursday, January 06, 2005 8:29 PM
Subject: Certifikacia vyrobkov

Zdravim vsetkych ucastnikov konfery,

cas od casu tu prebehne dotaz na temu ci certifikovat, co certifikovat, jak
a kde certifikovat. Z tychto kusich informacii som si vsak nikdy nedokazal
urobit celkovy obraz o pomeroch na Slovensku ci v Cechach. Moja otazka teda
znie, ake vyrobky treba certifikovat? Jedna sa mi hlavne o to, za akych
podmienok mozem vyrobok (elektro. charakteru ;-}) distribuovat volne v
obchodnej sieti. Co vsetko musi takyto vyrobok obsahovat (co do dokumentov,
povoleni a podobne).
Pre ilustraciu, zostanme v slaboprudej a VNN oblasti, teda povedzme,
fiktivne, ze mam vyrobok, ktory:

1.) Ma napajacie napatie 12V, o ktore sa stara transformator (povedzme uz
certifikovany sitovy transformatorek)

2.) Vyrobok je teda galvanicky oddeleny od siete uz certifikovanym
zariadenim

3.) popripade moze obsahovat radiove prijimacie a vysielacie moduly tiez
certifikovane TU prislusnej zeme.

Staci mi na distribuciu takehoto alebo podobneho zariadenia len prehlasenie
o elektromagnetickej kompatilibilite, ktore ucinim sam, alebo potrebujem
este ine pridavne certifikacne procesy.
Zaujima ma situacia ako na Slovensku, tak v Cechach, popripade uz aj v
EU...co predpokladam, ze sa harmonizuje..
Samozrejme googlovat viem ;-}} ale zaujima ma nazor odbornikov z prvej ruky
a hlavne s konkretnymi skusenostami.

Za ochotu odpovedat Vam vopred dakujem...S prianim pekneho vecera Ondrej
Pribula