ISDN

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Leden 6 14:35:57 CET 2005

> U ISDN su pouzite len dva vodice, ako uz kolego povedal. ADSL ide po
> tych istych dvoch dratoch, navyse sa uz vseobecne prechadza na standard

Telefonni vedeni je vzdycky 2-dratove, vsechna zarizeni pouzivaji jen ty dva draty. Bylo by zcestne vymyslet technologii, ktera bude vyuzivat vic dratu - pac Telecom by musel menit vedeni k zakaznikovi.

Zbyva dovysvetlit, proc se vyskytuji 4-dratove telefonni kabely/zasuvky. Je to kvuli faxum a modemum - aby se nemusely zapojovat paralelne k telefonu (coz neni uplne koser), tak se pouzije dvojzasuvka (nebo dve jednoduche zasuvky vedle sebe) a fax nebo modem je pak "pruchozi" pro telefonni vedeni. Zapoji se to tak, ze z 1. zasuvky vedou prostredni dva vodice na prostredni dva u faxu/modemu. V klidu je to ve faxu/modemu propojene pres kontakty rele na krajni dva vodice (fax/modem je pripojeny 4-vodicovym kabelem) a vraci se to zpet to 1. zasuvky na krajni piny. Ty jsou (ve zdi) propojene na 2. zasuvku na dva prostredni piny. A do te je teprv zapojeny telefon (2-vodicovym kabelem).
Pokud se pouziva modem nebo fax, je telefon odpojeny.

Videl jsem jeste 6-vodicovy telefonni kabel, ale k cemu jsou nejkrajnejsi vodice, to nevim, mozna se pres ne privadi napajeni ze sitoveho adapteru aby do pristroje nevedly dva kabely.

P.K.