Zálohované napájení 3,6 V

Petr S. petr.king@atlas.cz
Čtvrtek Leden 6 03:06:45 CET 2005

Zdravim konferujici,
resim nasledujici problem - potrebuji napajet mobil ze sitoveho zdroje, aby nemusel mit baterii, ale pritom nebude k dispozici dostatecne tvrdy zdroj.
Proto me napada pouzit bud:

1) puvodni NiMh baterii, nejak trvale dobijenou - pouze jako preklenovaci clen pro proudove spicky

2) nebo pouzit 6V 1,3Ah gelovou baterii , mobil napajet z ni a tuto trvale dobijet.

ad 1 nepotrebuji zadny stabilizator. ale vyresit nabijeni akupacku.. existuje nejaky jednoduchy zpusob jak tu NiMh za provozu trvale nabijet a pritom ji tim neodrovnat za tyden ?

ad 2 toto reseni se mi libi jeste vice, ale potrebuji zase tvrdy stabilizator.. Pro napajeni sveho GPRS mobilu siemens z PC jsem pouzil 5V vystup ze zdroje v serii s 1 klasickou diodou, ktera snizi napeti o ubytek na diode a toto mi funguje bezvadne. Vetev 5V v PC je ale veru tvrda nekolik desitek amper.
A stabilizator s napr. LM2596 je pro me pouziti drahy..

Pokud za 6V gelovou baterii zapojim 3x diodu v serii mam ubytek 3*0.6 = 1,8V = 4,2V coz by bylo idealni, jenomze pri trvalem dobijeni ta gelovka nebude mit 6V ale vice a tudiz stabilizace diodami neni asi taky to prave orechove..

Poradte prosim, jak byste toto resili vy...
Diky moc.. Petr S.