Variace na jiz omlete tema -- (OC)XO doladovany DCF, CT1/2, GPS...

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Leden 5 19:19:19 CET 2005

Tři laděné obvody pro slabý signál? Feritka má Q okolo 100 a cívka na
hrníčku tak možná 300. Pokud se vám podaří šířka pásma 200 Hz, tak jste
dobrej. S krystalem tak 3 Hz. Pokud s tím řídíte PLL, pak jde jen o to, aby
v tom šumu bylo alespoň trochu užitečného signálu. Při přímém použití (bez
PLL) počítejte s dost velkými změnami fáze: na nepřesně naladěných filtrech
v důsledku amplitudové modulace, při širším filtru tam uvidíte i fázovou
modulaci která je tam normálně a večer i desitky vteřin dlouhé posuvy v
důsledku sčítání přízemní a prostorové vlny. Proto používám PLL s časovou
konstantou 8 minut. S tím už jde udělat 0,1 ppm.
Andel

----- Original Message -----
From: <jirka7a@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 05, 2005 2:14 PM
Subject: Re: Variace na jiz omlete tema -- (OC)XO doladovany DCF, CT1/2,
GPS...

Děkuji, takže ta 4046 tam je jen pro nějakou kontrolu na čitači, že tam je
77.5 kHz, jinak je k ničemu.

Když tady píšete o rušení, tak tohle scháma má vlastně tři laděné obvody na
77.5 kHz dva v anténě a další v předzesilovači. Je to dnes dostatečné ?

Ještě se chci zeptat, proč je tam ten tranzistor BC108 zapojen na vstupu
emitor a na vystupu kolektor tj. se spolecnou bazi V/2 ?

Jirka