Amaterske radio/Prakticka elektronika A Radio

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Leden 2 01:55:52 CET 2005

Hmmm nevim, proc by nekdo nemoh delat s SMD, zvlast u analogovych obvodu,
kde se nepredpokladaji hodnenohove IC. Kdo udrzi v ruce pajecku a pinzetu,
ma vyhrano :-) Jednostranne desticky s maskou a HALem osazuju na pastu a
pretavuju na obracene zehlicce (chycena za drzadlo ve sveraku), nastaveni na
tri tecky. Jednoduseji to snad ani nejde :-) tech par klasickych soucastek
se musi zaletovat rucne.
Jinak na zverejneni DDS se tesim, i kdyz ovladani (zahlid jsem nejaky panel
s klavesnici - brrr) si budu delat jinak. Mam rad kdyz si muzu zatocit
koleckem, takze vykucham optickou mys a pokusim se z nejakeho stareho radia
ziskat setrvacnik z ladici mechaniky. No to bych ani nebyl ja, kdybych
oscilator nezasynchronizoval na DCF. Vim, rubidiovy normal to sice
nenahradi, ale je to mnohem lepsi nez samotny krystal a kdyz obcas nastavuju
krystalovy filtr, prece to nebudu delat zase jen podle krystalu.
O konkurzu PE taky uvazuju, jenze s necim uplne jinym. Delal jsem si male
aktivni bednicky (2,5l), abych mel pres co poslouchat kdyz mame nejakou akci
od fonoklubu. Jenze bednicky mely takovy uspech, ze mi je "znarodnil" syn.
Ma je v Praze na koleji. Tak uz delam 2. verzi. Finta je v tom, ze v
zesilovacich jsou korekce pro kompenzaci nectnosti reproduktoru. Takze z
tech 15W je pouzitelnych tak 5, ale opravdu to hraje.
Andel