site II

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Sobota Leden 1 18:02:58 CET 2005

Ano, to je zcela normalni, ba dokonce zadane :-).

> Kazdy neuron ma jinou "citlivost" (v realu, pri simulaci nejspis taky - bez
> toho by totiz neuronove pole nejspis ani nemohlo nikdy fungovat).
>
> Tedy kdyz restartujete neuronove pole, "rozhodi" se tam i jinak citlive
> neurony.

Mozna vas nechapu, ale takhle to v klasickem backpropu nefunugje. Jde
o to, ze vahy kazdeho neuronu jsou inicializovany na pocatku nahodne
a pak se jede numericky po svahu kopce dolu.

Problem ovsem je, kdyz se zasekneme v lokalnim doliku nekde vysoko.
Na to jsou pak ruzne leky, jako setrvacnost nebo zihani
("zatrepani"). Holt ovsem aproximovat tak osklivymi nelinearimi
funkcemi, to neni zadnej med.

Marek P.