Plovouci kod

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pondělí Únor 28 00:23:17 CET 2005

Jak na co. Nasli v nem metodu jak rychle najit kolize. Porad je to jeste
dost dobre pro situace kdy protivnik nema kontrolu nad vstupnimi daty.

Proto napr. kdyz digitalne podepisujete soubor ktery vam nekdo poslal,
doporucuje se udelat v nem nejakou nevyznamnou zmenu, napr. pridat par
mezer. Tim se zmeni hash souboru, a tim protivnik prichazi o moznost
vygenerovat dva rozdilne soubory se stejnym hashem, poslat vam jeden,
nechat si ho podepsat, a pak ho zamenit za ten druhy. (Navrhovanou malou
zmenou v prvnim dokumentu pred jeho podpisem ten druhy dokument prestava
byt zamenitelny za ten prvni.)

V pripade pochybnosti je take mozne pouzit MD5 spolu s SHA1, nebo jako
HMAC. Nebo pouzit salt specificky pro danou aplikaci, ktery protivnik
nezna.