Odporovy drat

Petr Simek psimek@jcu.cz
Neděle Únor 27 18:28:02 CET 2005

On Sun, 27 Feb 2005, [UTF-8] "Z.AntonĂ­n" wrote:

> Kde se da sehnat silnejsi odporovy drat, vhodny pro podlahove topeni?
> Myslim, ze by mel mit prumer alespon 1.5mm, lepe vice, a samozrejme
> rozumnou cenu - hledam alternativu ke komercne vyrabenym rohozim pro
> podlahove topeni.

Myslim ze to neni dobra otazka :-) Tohle bych resil dvema zpusoby :

- ten jednodussi - koupit si topny kabel. 10metru o vykonu cca 150W se
  prodava za cca 300Kc , delaji se nasobky delky, vykon roste linearne
  cena nikoliv. Ma to vyresenou dvojitou izolaci a napajeni 230V~ .

- pokud chcete pouzivat drat, tak predpokladam ze nebudete resit jeho
  izolaci a chcete pouzivat male napeti. V tom pripade bych ze s zadnym
  odporovym dratem netrapil a dal tam medeny nebo zelezny. Ze to bude
  mit urcitou zavislot na teplote podle mne nevadi - holt pri nahreti
  mirne poklesne vykon.