TV synchro do PICe

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Únor 27 00:09:41 CET 2005

U moji kamery to zas tak vyrazne neni a kolisani jasu vidim jen kdyz se
rozdilovy kmitocet velky. Skutecnou expozicni dobu neznam, v navodu ji
nepisou. Ale mam tam ruzne "expozicni programy" a kdyz to dam na "sport",
taky to blika o dost vic. Nejvic me muze nas...t kdyz kamera z principu neco
umi a nejde to nastavit jinak, nez "prepinacem pro blbce" ke kteremu ani v
navodu nenapisou jaky cas je tam opravdu nastaveny.  Expozicni doba je v
nastaveni na "sport" urcite kratsi, protoze pri slabsim svetle to o dost vic
sumi. Ale jsou i kamery s manualnim rizenim doby uzaverky. Mozna by stacilo
si ji nekde pujcit.
S tim plynulym snimanim filmu v TV to vim taky, ale to na principu nic
nemeni. Pokud se film s frekvenci 24 promita v televizi s 25 snimky, opravdu
tam rozdil je, bezi to nesynchronne a bezi to dobre :-)
Andel

----- Original Message -----
From: <Serych@panska.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, February 26, 2005 11:48 PM
Subject: RE: TV synchro do PICe

V TV se filmy snimaji specialnim snimacem s rotacnim zrcatkem (posuv filmu
je
plynuly a bez drapaku), kdysi jsem videl obrazek s principem, ale ted nevim,
kde hledat.
Problem u kamer je ten, ze CCDcko neni "otevreno" 1/25s, ale dobu vyrazne
kratsi. Kdyby bylo 1/25s, zatmivani lamelami promitacky by se jaksi
zprumerovalo a kolisani jasu by nebylo temer viditelne. Bohuzel CCDco se
exponuje radove setiny sec. a tak, kdyz se kamera zrovna strefi do zastinene
lamely, je onen obrazek proste cerny. Kolisani je opravdu veeelmi markantni.
Nastesti synchronizace s tim Meosem bude myslim celkem snadna.

Ja mam prevazne jeste filmy 8 Normal, ktere se tocily na 16fps, tedy u
trojlamely 48Hz blikani. Az teprve super 8 se bezne tocily na 18fps. Vsechny
me filmy jsou neme a zmena rychlosti od 16 k 16,667 fps neni pri sledovani
filmu postrehnutelna, a rekl bych navic, ze bezne stare promitacky behaly s
daleko vetsi chybou rychlosti.

Jakub Serych