Netusite jake paramery ma nasledujici odpor ?

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Únor 24 18:06:00 CET 2005

Vzdyt jsem rikal, ze bude nejjednodussi ten kus manganinu zmerit.
Na Isabellenhutte to moc nevypadalo, tam to vetsinou delaji s navarenymi medenyni vyvody (lepe definovana hodnota, lepe se chovajici termospoj v letovani i lepsi pajitelnost - hlavne smd).
Jirka rikal, ze jsem si s tim manganinem moc jistej - mam k tomu duvod, manganin neni drahej, celke dobre se letuje, takze pripadny sikmooky vyrobce nema duvod to delat z jeste vetsiho srotu, mel by s tim jeste vice prace, aby to bylo vubec pouzitelene :o) Neni ale manganin, jako manganin - ten spravny ma TK pod 10 ppm, neutralmi na cca 30C.

Danhard
ps. pustit do toho prepokladany proud (10A) a zmerit tech 100mV je asi ta nejspravnejsi metoda.

  Tak mam v ruce ony zahadne odpory od firmy Conrad, s tim co ma Conrad na obrazku ve svem katalogu ci na webu to mnoho spolecneho nema ( to vypada jako odlitek  nebo jako vyseknute z plechu ) to co fyzicky prislo neni zdaleka tak fotogenicke, ale je to naohybany 2mm Manganinovy drat.
  Sice to neni tak fotogenicke, ale kruhovy prurez a jasne definovana slitina  umoznuje lepe odhadnout chovani.

  http://www.conrad.cz/DetailPage.asp?DPG=36363  R0.01 Ohmu a presnost 1% je
  hezka informace, ale ne kazdemu staci.
  V tistenem katalogu je jeste uveden vyrobce Isabellen-Hutte, ale na jeho
  strankach jsem blizsi info nenasel.

  Vice nez absolutni presnost me zajima casova stalost, zavislost odporu na
  teplote a zavislsot otepleni na protekajicim I.

  Netusite kde by slo sehnat datasheet ?

  Dekuji