homologizacia v SR

Martin Marek martin.m.888@seznam.cz
Čtvrtek Únor 24 16:23:37 CET 2005

Jaro,

viz mail níže

Měl jsem podobný problém, homologované modemy
v Telepointu zrovna neměli, tak jsem volal
do jedné počítačové firmy, přesně dle letáku
s počítačovým časopisem a chtěl jsem levný
USB ADSL modem, prodejce mi řekl,
že mají pouze nehomologované USB
nebo drahý homologovaný, no a pak mi řekl
dobrou radu, kupte to od toho, kdo bude váš
provider přes ADSL, řekl je jedno kdo bude
váš provider ČT nebo Volný nebo Tiscali
nebo jiný (dle vaší chuti a ceny atd.),
ale jakmile to koupíte od providera,
který vám dodá modem a službu internet po ADSL,
tak máte zaručeno, že když něco nebude chodit,
tak nebudou dělat, že je to defacto nezajímá,
neboť máte modem od nich, a navíc, pro
připojení do veřejné telekomunikační sítě
musí být ze zákona zařízení tzv. homologováno
a proces homologace je poměrně drahý,
dělají to vlastně dovozci zařízení atd.
jednotlivci se to absolutně nemůže
zaplatit, mám dojem, že se při homologaci
např. dělají testy "průrazného napětí",
tedy, zjišťují hodnotu napětí, kdy modem
defacto "shoří" atd....já kupuju pouze
homologovaná zařízení a dávám si na to bacha
neb "super levná a výhodná" koupě
nemusí být vždy výhra.

> nechce mu to
> tu s nijakymi nastaveniami chodit. Chlapik z telekomunikacii
> mu povedal,
> nech si to skusi dat homologovat. Ale neviem, kolko to vobec
> bude stat.

Homologace (nedokážu odhadnout), ale tipuju,
že stojí řádově desetitisíce, kdyžtak mě někdo opravte,
ale když už je pak daný typ zařízení homologován,
tak už nikdo jiný nemusí tuto proceduru podstupovat,
ale to je asi jasné...

> Pripadne, ci niekto neviete o predajcovi / dovozcovi D-Link
> zariadeni u nas.

Dobrá rada na závěr, nikomu od Slovak Telecom neříkejte
nebo jak se to jmenuje(teď nevím), že to máte nehomologované,
jinak možný průser,
ale zkuste najít na Internetu nastavení tohoto konkrétního
modemu a pohrát si s tím nebo požádát někoho znalého
této problematiky, aby Vám s tím pomohl
a mělo by to fachat.

Martin