Dotaz civka

Danhard danhard@volny.cz
Středa Únor 23 15:03:57 CET 2005

S cinnosti jednocinneho menice (blokoscilatoru) to az tak nesouvisi, tam
nemusi oscilace urcovat jen syceni jadra. Do civky se vzduchovou mezerou ale
urcite naakumulujete vetsi energii, nez bez mezery, tady bych si zopaknul ty
zaklady :o)

Danhard
-------------------
Jde mi o to abych si to ujasnil - mel pocit ze chapu proc co, kde je ten
pes.
Nestaci snizit pocet zavitu civky abychom se dostali na dostatecne nizkou
hodnotu magneticke indukce?
Snizi se tim sice indukcnost civky, ale ta by se vzduchovou mezerou snizila
take. Domnival jsem se ze pokud na stejnem jadre doladim indukcnost pro
(urcity proud vinutim) poctem zavitu, nebo vzduchovou mezerou, bude rozdil
pouze v tom, ze civka bez vzduchove mezery bude mit pri malych proudech
vetsi indukcnost nez pri pracovnim. Civka s mezerou bude v oblasti malych
proudu linearizovana (vliv magnetickeho odporu mezery) a v celem pracovnim
rozsahu bude mit lepe definovanou indukcnost. Z toho mi vsak nevychazi, ze
by byl problem s jejim vyuzitim v jednocinnych menicich.
Dekuju za pripadne vysvetleni i pokud bude znit "obnov si zaklady
elektrotecniky" ;)
Jan Matejka