AVR signatura

Petr Stetina petr@lab.cz
Středa Únor 23 12:03:45 CET 2005

jookie@szm.sk wrote:

>             Ahoj!

>Ano, problem bol aj v tom - po zhliadnuti par cudzich schem som si vsimol, ze nie stale zapajaju MOSI a MISO tam kde som cakal - na piny MOSI a MISO ;-) V dokumentacii som sa potom docital o tom, ze to ma byt na pinoch PE0 a PE1, tak som to skusil a nic :-( Ziadna zmena. Piny MOSI a MISO som schvalne potom skusil aj medzi sebou prehodit (co ak by nahodou cital odtial kam mal zapisovat) a stale nic...
> [...]
Napad bych mel. Lze ho pojmenovat jako zaklady ladeni SPI. Odladte
nejdrive spravne chovani programatoru a teprve potom ho pripojujte k
programovanemu AVR.

Nejprve spravna terminologie:

MOSI je Master Out Slave In - v tomto pripade drat kterym posilate data
do programovaneho AVR
MISO je Master Input Slave Output - drat po kterem programovane AVR
odpovida na prikazy

Pokud poslete prikaz 's', co se deje na SCK? Co se deje na vystupu RST?

Jakmile vam bude programator spravne fungovat, podivejte se do data
sheetu na stranu 308. Tam mate presne popsano, jak maji byt zapojeny
MOSI, MISO, SCK a RST. Take si vsimnete dalsich znacek na obrazku. Napr:
AVCC.

Nasledne pripojte programator a poslete mu prikaz 's'.

Pokud vam jako odpoved neprijde smysluplna signatura, zahodte ATmega64 a
pripojte k programatoru libovolne jine AVR a zkuste to s nim.

Petr