AVR signatura

jookie@szm.sk jookie@szm.sk
Úterý Únor 22 22:46:10 CET 2005

             Ahoj!

> Mozna je problem v tom, ze ATmega64 a 128 nema piny MOSI, MISO pro
> programovani na SPI portu, ale na UART0! (viz datasheet, vyplati se to obcas

Ano, problem bol aj v tom - po zhliadnuti par cudzich schem som si vsimol, ze nie stale zapajaju MOSI a MISO tam kde som cakal - na piny MOSI a MISO ;-) V dokumentacii som sa potom docital o tom, ze to ma byt na pinoch PE0 a PE1, tak som to skusil a nic :-( Ziadna zmena. Piny MOSI a MISO som schvalne potom skusil aj medzi sebou prehodit (co ak by nahodou cital odtial kam mal zapisovat) a stale nic...
Ked som programatoru poslal prikaz 's' - ziskaj signaturu, tak som si vsimol, ze po odoslani tohoto prikazu sa jeden vystup programatora - MOSI alebo MISO, neviem presne ktory, dal do urovne L a uz sa nevratil nazad, druhy ostal v H (nebol som schopny presne sledovat co z toho vyliezlo ci vliezlo, stav som kontroloval pomocou LED+odpor ;-) ), takze som tam fukol ku MOSI, MISO a SCK pull-up odpory 10k a stale ziadny rozdiel...
Jedine take akoze pozitivne som zistil to, ze ked sa snazi citat signaturu a mam tam fuknutu tu LED+R na jednom z pinov MOSI ci MISO (zas neviem na ktorom presne to robilo), tak mi signaturu vratilo miesto 'ff ff ff' hodnotu '00 00 00', takze zjavne ten programator sa aspon snazi z tamad citat...

Podla navodu este bolo treba fuknut vyvod AVcc na napajanie (+5V), tak som ho tam tiez fukol a tiez bez rozdielu... Kurnik, ak nieco neznasam, tak je to pocit typu "aha, jasne, tak kvoli tomuto to URCITE nejde, hned to opravim... hmm, takze nie kvoli tomu, hmmm...". A takto som nad tym laboroval dnes asi 3 hodiny.

> cist) Jeste pripominam nutnost vypnout v pojistkach techto MCU mod
> kompatibility s ATmega103, je defaultne zapnuty, dost jsem se s tim natrapil.

Az sa dostanem do stavu, ze budem schopny ten MCU naprogramovat, tak si na toto urcite dam bacha, dik za hint.

Inac som si vsimol v nejakom schematickom zapojeni nejakeho programatora + MCU, ze piny programovaneho MCU su od programatora oddelene odpormi cca 330 ohm, ma niekto nejaky napad?
           Jookie

http://webhosting.szm.com - AKCIA, domeny a webhosting za najnizsie ceny
Ziskaj vlastnu domenu, webstranku www.mojadomena.sk a vlastne maily
cokolvek@mojadomena.sk v cenach uz od 50Sk/mesiac.