power over ethernet

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Úterý Únor 22 11:19:44 CET 2005

Tak uplne jsem nepochopil reseni na te druhe strane, presneji mi nesedi
pouziti  trafa 230/48 s 48 na primaru a za nej 78xx.
Nehlede na cenu , 300 jen trafa, krabicky, snury,konektory, ostatni balast
to si radeji koupim to POE, 5V 2A lze poridit za  cca 700Kc bez DPH.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of mjfox@centrum.cz
Sent: Tuesday, February 22, 2005 9:15 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: power over ethernet

Premyslel jsem o pouziti WiFi HW AP a jeho napajeni po ethernet kabelu. Vim,
ze se to da koupit hotove, ale vychazi to cenove dost vysoko.

Kazdopadne princip je v tom, ze na jedne strane se do nevyuzitych paru (nebo
jednoho z nevyuzitych paru?) pusti 48V (DC) a na druhe strane se spinanym
zdrojem udela 5V, 9V nebo jine male napeti, ktere potrebuje prislusne
zarizeni. Cetl jsem zminku o limitu 0,5A ethernetovym kabelem (proto tak
vysoke napeti 48V).

Napadlo me pouzit obyc. sitove trafo 230/48V 0,5A (resp. 230/2x24V 2x0,5A a
zapojit sek. vinuti do serie). Cena v GESu 140Kc. A kdyz by se stejne trafo
zapojilo i na konec - do primaru 48V a na vystupu by bylo nejakych 10VAC,
tak by se na nej dal povesit obyc. linearni stabilizator 78xx. Jenom si
nejsem jisty proudem na sekundaru druheho trafa... a nakonec i na primaru.
Draty ve vinuti jsou zrejme dimenzovane na mnohem nizsi proud.

Je to uplne blby napad nebo ne?

P.K.