Proudovy zesilovac

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Únor 21 20:40:08 CET 2005

Pokud mate k dispozici jen proudovy vystup a nemuzete do toho sahnout (jako
napriklad tam vyprogramovat vystup PWM rovnou), udelejte oscilator s
vystupem pily nebo trojuhelniku na frekvenci alespon 100Hz, lepe vice. Pak
proud z DAC s proudovym vystupem pustte pres vhodny odpor k zemi, cimz si
vyrobite napetovy vystup z DAC. No a ted uz jen analogovym komparatorem
porovnate to co leze z oscilatoru a to co je na odporu za tim DAC. Za
komparatorm mate nadhernou PWM na frekvenci toho oscilatoru, kterou staci
posilit tranzistorem (zapojenym jako spinac) a za to uz muzete navesit treba
ty LED (s odpory pred nimi dle napajeciho napeti) nebo zarovky atd.

--
Jiri Bezstarosti

----- Original Message -----
From: Z.Antonín <zdenek.antonin@atlas.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, February 21, 2005 2:33 PM
Subject: Proudovy zesilovac

Dobry den,
jako ne-elektronik bych se rad zeptal, jak z proudoveho vystupu 0-10mA
udelat proudovy vystup 0-100mA (chci regulovat svit 5 LED). Nejak tusim,
ze by mi stacil tranzistzor a trocha pocitani, ale vubec nevim jak.

Dekuji, Antonin

P.S. - regulaci LED chci resit tak, ze z proudoveho vystupu D/A
prevodniku je budu napajet, ale potrebuji vyssi proud, abych mohl
regulovat vsech 5 najednou.