Zalohovany zdroj 12V

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Únor 21 16:53:56 CET 2005

To je sice pravda a bezne se to takto resi, ale pri pouziti technologie o
ktere uvazoval p. Kavan lze prodlouzit zivotnost toho Pb acu,
Pri trvalem nabijeni bude prumerna zivotnost baterie cca 3-4 roky.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jirka
Sent: Monday, February 21, 2005 4:47 PM
To: HW-news
Subject: Re: Zalohovany zdroj 12V

Libor Kavan napsal(a):

> Zdravim,
> potreboval bych zalohovat router, ktery ma napajeni 7-18V DC, cca.
> 0.5A Pro zalohovani pouziju klasicky UPSkovy Pb akumulator. Ted resim
> jak prepinat napajeni ze sitoveho zdroje nebo z baterky. Jako
> nejjednodussi se mi jevi dve diody. Dal me napada rele nebo MOSFETy. Co
byste doporucili?
> A druha vec: existuje nejaky IO, ktery by se mi staral o nabijeni toho
> aku, hlidal minimalni napeti pri vybijeni, idealne jeste meril treba
kapacitu atd. ?
> Diky moc za radu...

Resil bych to zcela proste. Na tom Pb aku nebo v jeho datasheetu si prectete
pripustne napeti pro standby provoz a tim proste napajejte ze zdroje
paralelni kombinaci router/aku :-)

Pro klid duse by mel zdroj mit jeste proudove omezeni dane souctem odberu
routeru a max. nabijeciho proudu aku (taky pisou na nem nebo v datasheetu).

To je holt vyhoda starych dobrych Pb aku, i kdyz LiIon apod. se daji taky
podobne provozovat (jen jsou choulostivejsi na presnou hodnotu toho napeti).

--
Jirka