Zalohovany zdroj 12V

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Únor 21 16:47:29 CET 2005

Libor Kavan napsal(a):

> Zdravim,
> potreboval bych zalohovat router, ktery ma napajeni 7-18V DC, cca. 0.5A Pro
> zalohovani pouziju klasicky UPSkovy Pb akumulator. Ted resim jak prepinat
> napajeni ze sitoveho zdroje nebo z baterky. Jako nejjednodussi se mi jevi
> dve diody. Dal me napada rele nebo MOSFETy. Co byste doporucili?
> A druha vec: existuje nejaky IO, ktery by se mi staral o nabijeni toho aku,
> hlidal minimalni napeti pri vybijeni, idealne jeste meril treba kapacitu atd. ?
> Diky moc za radu...

Resil bych to zcela proste. Na tom Pb aku nebo v jeho datasheetu si
prectete pripustne napeti pro standby provoz a tim proste napajejte ze
zdroje paralelni kombinaci router/aku :-)

Pro klid duse by mel zdroj mit jeste proudove omezeni dane souctem
odberu routeru a max. nabijeciho proudu aku (taky pisou na nem nebo v
datasheetu).

To je holt vyhoda starych dobrych Pb aku, i kdyz LiIon apod. se daji
taky podobne provozovat (jen jsou choulostivejsi na presnou hodnotu toho
napeti).

--
Jirka