RE: Fólie

Martin Marušák m.marusak@volny.cz
Pondělí Únor 21 16:38:58 CET 2005

Tak jsem si zkusmo koupil jednu fólii (bílou), abych zkusil, jak to
půjde.
Nejdříve jsem vytiskl malý plošňáček na papír, na ten přilepil kus
fólie, vytiskl znovu jenže zrada - na fólii nic a asi o 5 cm dál
obrázek. Toner se totiž sice na fólii nanesl, ale vzápětí se díky malé
přilnavosti povrchu fólie přetiskl na válec zapékací pícky a z něj znovu
na papír právě o ten jeden obvod válce dál.
Bylo to na tiskárně HP LJ 1100 s nastavením rovného výstupu (jako pro
obálky).
Jak to, že jiným se to nestává, vždyť ten zapékací mechanismus musí být
všude podobný?

Nějaký nápad nebo toho mám radši rovnou nechat?

M. Marušák

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Honza
Sent: Saturday, January 29, 2005 10:51 PM
To: HW-news
Subject: Re: Fólie

K tomu jen poznamenám, že jsem to testoval ( nevím jakou folii máte vy,
já koupil A4 v Plzni za cca 40 kč - označení folie zezadu je "igepa
Profi Screen permanent")
 a že je to docela ok. Nejdůležitější je vytisknout motiv co
nejkvalitněji ( nejčernější, žádné šetřiccí mody) a pak přenést na pl.
spoj - ten musí mít správnou teplotu.
Ohřívám desku  na litinové desce na vařiči a pak gumovým válečkem (
používal se kdysi na fotky při leštění a sušení na leštičce) převálcuji
motiv z folie na desku. Doporučuji leptat pouze v chloridu a ten moc
nezahřívat, narušuje to pak tonner. S peroxid/hcl mi to nějak neešlo,
podleptávalo se, trhalo, krabatělo, přesto že ho v navodu doporučovali.
Dosáhl jsem při vhodné konstalaci opravdu kvalitní desky. Ideální na
jednorázové nouzovky typu včera je pozdě.