menic pro beehove cerpadlo

AZE aze@seznam.cz
Pondělí Únor 21 00:14:02 CET 2005

Moje "ekologicka praxe" je takova, ze ac topime tepelnym cerpadlem a na
strese mame 10m2 kolektoru se selektivni vrstvou TiNOx, ohrivam TUV
elektricky. Mam u bojleru elektromer a od 15.3.2004 tam nabehlo 1150 kWh. Je
to uz bojler dedecek a bude se vymenovat, ale zase za elektricky.
Popisovany system s kotlem na uhli 50kW a akunadrzi 8m3 jsme tady kdysi
meli. Pak "nocni proud", nejakou dobu plyn a ted treti zimu TC. Akunadrze
mam mensi, 2x750l z nerezu. Podlahove topeni je vsude. Jo a ty kolektory
jsou zapojene do primarniho okruhu TC. A kapalinu v nich honi prave to
zalohovane klasicke obehove cerpadlo s UPS. Kdyz TC stoji, tak jde teplo do
zeme.
AZE

----- Original Message -----
From: "Vladimír Anděl" <vaelektronik@mirnet.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, February 21, 2005 12:00 AM
Subject: Re: menic pro beehove cerpadlo

Tak jste mi vsichni rozcupovali moji predstavu vytapeni, no dobre. Takze co
navrhujete:

Stehuju se do mista, kde neni a ani nebude zavedeny plyn. Topit primotopama
se mi nechce a uhlim uz vubec ne. To prvni je drahe, to druhe je zoufalost.
Protoze kamarad ma v klasickem cihlovem (a dost velkem) baraku akumulacni
nadrz, zalibilo se mi to. Je pravda ze i on mel tesne po revoluci predstavu,
ze bude topit nocnim proudem a nakonec to ohriva kotlem na uhli. Ma tam
5000l vody a kdyz nemrzne, zatapi 1x az 2x tydne. Kdyz mrzne, topi stale
(nadrz nevyuziva). Tuhle kombinaci uhelneho kotle a nadrze tady ma vic lidi.
Moje predstava (na zaklade tepelnych ztrat domu) je, ze kdyz bude do -10,
mel by ohrev nocnim proudem stacit na celodenni vytapeni z akumulacni
nadrze. Protoze steny "slameneho" baraku nemaji prilis velkou tepelnou
setrvacnost, lze vytapeni ridit casove a energie z nadrze staci i pro nizsi
venkovni teplotu. Kdyz bude mrznout a budou vsichni doma (o vikendu, o
svatkach), zatopi se v krbu. Nebo si mam do podlahy dat misto hadic draty a
topit elektrikou? Ty sazby pro primotop jsou drazsi o dost a krb bez
vymeniku mi zdaleka neohreje cely barak. Znamenalo by to, ze bych byl
odkazany jen na tu elektriku. Slunecni kolektory bych si neporizoval treba v
Beskydech, tam je zatazeno kazdou chvili. U nas v polabske rovine je v lete
slunecniho svitu dost a jsem presvedceny ze dva kolektory (3m2) by mely pro
TUV pres leto stacit s rezervou. Ohrivat v lete vodu elektrikou kdyz sviti
slunicko, to by moje ekologicke smysleni asi nesneslo :-)

Andel