Rizeni 7-seg LCD

Pavel pavel_t@centrum.cz
Neděle Únor 20 22:14:33 CET 2005

> Osobne ve me prevlada pocit, ze nekde na tohle bude nejaky integrak ...
> budic N-mistneho LCD displaye. zkusil bych goooglovat neco takoveho.

Je to mozne, nekteri vyrobci MCU integruji radice LCD primo do nekterych
typu. Urcite to dela NEC, mam dojem, ze i Microchip. Nejaky I2C radic
LCD od Philipse jsem kdysi videl v nejakem LCD panelu. Vim, ze NEC mel
princip docela pekne popsane v DS k MCU s LCD.

Pokud si na to dobre vzpominam, tak multiplex se dela pomoci fazi.
Nejake rizeni faze ma i 4543, coz je CMOS dekoder BCD/7seg. pro LCD,
stoji par korun a vedou jej "vsude", mozna by to mohla byt cesta.

A kdysi hw.cz vydal CD o LCD kde bylo hodne veci popsano, mozna neco z
toho je i u nich na webu.

Pavel

P.S. LCD moc neholduji pokud se nejedna o LCD s radicem jako napr.
"16x2" nebo neco z mobilu, takze prosim nekamenovat pokud jsem uvedl
neco nepresne.