menic pro beehove cerpadlo

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Neděle Únor 20 16:59:20 CET 2005

To mate samozrejme pravdu, ale v realu je tepelny odpor obvodovych sten to
jedine cim se da vyznameji manipulovat.
Okna (dvere) jsou sice nejvetsi dirou kudy unika teplo, ale nejaka okna jsou
zadouci a bezne osazovane skla mají k=1.4 bezne dostupny hightech k=1.1
(otazka jak dlouho je tato hodnota pravdiva) a technologicka spicka v podobe
teplenych zrcadel konci u k=0.8 (cena je bohuzel kapku mimo ekonomickou
rentabilitu).
Vetrani je higienicka nutnost a jedine cim ji lze ovlivnit je rekuperace,
otazkou je jak dalece je tato ekonomicky vyhodna.

Takze jedine cim se da realne ovlivnit tepelna ztrata obektu je R obvodovych
sten kde se bezne muzeme pohybovat v hodnotach R=2.5-3.5 vetsina komercne
realizovanych staveb "vsak ono to staci", dle meho by se tepelny odpor u
novostaveb mel pohybovat rozume mezi R 4 - 5, ekologicti nadsenci mohou
atakovat R=6.

Zdravim,

 ono nejde jen o steny, ale o celkovou konstrukci stavby, tepelny  odpor
oken, vetrani a podobne. V projektu by jste mel mit stanovenu  celkovou
tepelnou ztratu objektu a podle toho vypocitavat otopny  system. A
nezapomente odecit vykon potrebny pro ohrev TUV, casto se  to zanedba a pak
v nejvetsich mrazech nedostacuje vykon kotlu protoze  cast spotrebuje ohrev
TUV. Pak se narychlo montuji do nadrzi topne  spiraly...

--
 turby@chips.cz

20. února 2005, 14:01:50, napsal jste:
> Zajimalo me spise cim budete izolovat tu akumulacni nadrz, ale kdyz uz
> jste nacal tema izolace staveb tak pokud hodlate stavet z
> http://www.ekopanely.cz/?page=16&lang=cze a nehodlate steny dodatecne
> izolovat tak tento stavebni material není zadny izolacni zazrak. S
> jakym R u sten pocitate ?

Regulace bude o dost rychlejsi, nez umi ventil s motorovym pohonem.