menic pro beehove cerpadlo

Pavel pavel_t@centrum.cz
Neděle Únor 20 12:23:05 CET 2005

>  Ale jak jsem jiz psal, rizeni otacek se pouziva hlavne k vyrovnani
>  hydraulickych tlaku pri zavirani ventilu v okruhu.

Jasne to jsem cetl, ja mam ale dojem (mozna jsem jen spatne precetl
dotaz, pak se omlouvam), ze primarnim ucelem je beh cerpadla i z baterii
pri vypadku proudu, tazatel chce topit v kotli (krbu nebo kolektoru?),
ktery k cinosti nepotrebuje el. energii, ale sytem potrebuje nuceny
obeh. Pouzitim vhodneho DC motoru treba na 24V, by slo udelat trafo
230/24V s nejakym jednoduchym rizenim a nabijecem akumulatoru, pri
vypadku by to bezelo z baterii. Pokud by byl vhodny motor k dispozici,
je to podle me levnejsi a v pripade ameterske konstrukce i lepsi reseni
nez prevod z 12(24)V na 230V (pravda UPS jde koupit za par kc, ale
prevod nema 100% ucinnost a tak primo z akumulatoru bude doba behu delsi).

Pavel