OT: o vycnivani - bylo Re: Schema AZS-215

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pátek Únor 18 13:42:45 CET 2005

> Od: "Zdenek Aster" <zdenek.aster@seznam.cz>
>
> Proc se ptate na trideny odpad? Taky jste videl jak prijede
> nakladak s velkou vanou veme nadobu se sklem vysype ji
> na korbu, to same udela s papirem a pet lahvemi, vse se
> krasne promicha a odveze na skladu, od te doby odmitam
> tridit odpad. Je to tak vsude kdyz uz se to nakouslo?
> A proti tomuhle ty zelenaci nic nedelaji, radsi vymysleji
> blbosti proc zrovna tudy nema vest silnice.
>
> Zdenek Aster

Protoze u trideni odpadu taky plati:
".... o tom, jak to posleze bude, rozhoduje kazdy z nas svym konanim ..."

Kazdy, kdo netridi, ma samozrejme nejakou dobrou vymluvu ("mam to daleko" nebo "je to moc slozite" nebo "oni to pak stejne smichaj a vozej na spolecnou skladku"). To, co popisujete, jsem nevidel, jen jsem o tom slysel. Zeptam se Vas takhle: KDY jste to videl? Pred 3 lety nebo pred tydnem? A to jste ty popelare sledoval az na skladku, ze vite tak dobre, kam to vozej?

Dnes je na kazdem rohu kontejner na sklo a na plasty (nekde i na papir), v televizi (a nejen v televizi) bezi reklamni kampan na trideni odpadu, tak nevim, proc by to pak meli vozit na spolecnou skladku. To by snad i v te nasi Kocourkov-republic bylo moc. Driv se to mohlo stavat (mozna i docela bezne), ale DNESKA si myslim, ze uz je to jine.

Na zacatku je ovsem spotrebitel (tedy i Vy, pane Aster), ktery pokud ten odpad roztridi (alespon sklo zvlast a plasty zvlast), tak umozni jeho pripadnou recyklaci. Ovsem pokud ma vymluvu a hazi vsechno do komunalniho odpadu, tak uz v te recyklaci stejne nikdo nemuze pokracovat.

Podobna situace je napr. s bateriemi - je to kategorie "nebezpecneho odpadu", takze byste je meli nosit do prislusnych kontejneru (mely by byt v kazdem krame, kde je prodavaji, tedy aspon elektra a supermarkety). Nemyslim, si, ze je budou recyklovat, ale aspon by je mohli trochu ekologicky zlikvidovat.
Do komunalniho odpadu baterky rozhodne nepatri. I kdyz uz se na kazde tuzkovce doctete, ze ma 0% kadmia a 0% rtuti, prece jen tam bude nejaky jedovaty nebo aspon skodlivy svinstvo.

P.K.