blikato

Honza jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Únor 17 20:50:22 CET 2005

No jasne mate pravdu! Ja se na to nejak blbe dival- videl jsem tam 230 a
uz jsem se nezamyslel. Ony jsou diody vlastne antiparalelne.....takze
jedna chrani druhou.
Kazdopadne muze nastat prechodovy stav:
Zapnu blikatko v momente, kdy je sinusoida na maximalni hodnote napeti
(325V) Kond se zacina nabijet - prez jednu z diod, ktera ma vest.
Ona ale nevede hned po zapnuti obvodu do site, par miliokamziku ji trva
nez sepne. Po tuto dobu je na druhe diode maximalni napeti v zavernem
smeru a dejme tomu, ze ji muze i za tuto velmi kratkou  dobu poskodit..
sem si to hezky zduvodnil :-)
Ja bych tam dal 1N4007  dyk je to par haliru.