Ctecka karet ve fome diskety 3,5"

Karel Odehnal confhw@seznam.cz
Čtvrtek Únor 17 16:52:28 CET 2005

Je k tomu potreba specialni ovladac. Mam to tady pred sebou od firmy
Olympus a funguje to do 256MB. Zrejme to jede indukci do cteci hlavy a
je to napajeno z jedne baterie CR2032.

Karel OK2ZI

mcc> Mam zvedavy dotaz, netusite nekdo, jak funguje takova ta
mcc> ctecka pametovych karet typu disketa 3,5"? Proste ma to tvar
mcc> diskety, ma to sterbinu pro pametovou kartu a cteni (snad i
mcc> zapis?) probiha v bezne disketove mechanice. Neni mi tak uplne
mcc> jasne, jak to vlastne funguje. Po strance hardwaru tam zrejme
mcc> musi byt nejaka placata mala baterie, nejaka ta elektronika a pak
mcc> nejaky protejsek pro cteci hlavicku disketove mechaniky (analogie
mcc> z kazetovym adapterem do autoradia). Akorat by me zajimalo, jak
mcc> to resi pojezd hlavicky a jestli to nejak pocita i s otackami
mcc> motoru.

mcc> Po strance softwaru (nebo jak to mam nazvat) mi ale neni
mcc> jasne, jak se da precist pametova karta, ktera muze mit treba
mcc> 128MB, v disketovce, ktera obvykle cte jen 1,44MB diskety.
mcc> Jedine, co me napada, je specos ovladac, ale i tak se mi to moc
mcc> nezda.

mcc> Mozna si ted sam odpovim - pokud disketova mechanika umi
mcc> proste precist cokoliv do omezeni FAT12 (=16MB?), tak by to bylo
mcc> reseni. Logicky by to ale umelo jen karty do limitu FAT12. Ale
mcc> furt mi dela potize si to cely predstavit.

mcc> P.K.
mcc> Hw-list@list.hw.cz