Schema AZS-215

Saša Svobodová svobodova.alex@seznam.cz
Pondělí Únor 14 16:52:32 CET 2005

Zdravíčko,

    je mi z té debaty trošku smutno.

    Zkuste si přečíst tohle povídání, je od autora skenu.

Jsem rád, že tě ono handrkování v pohodě míjí. Můžu ti upřesnit
okolnosti vzniku toho skenu. Jak už víš, mám stařičký skener (mám ho od
r. 97), ke kterému je ovladač jen pro W95. Skener se připojuje přes LPT
a s původním ovladačem pod WXP nechodí. Používám ho tedy s ovladačem,
který je určený pro úplně jiný skener, což bohužel přináší jisté
problémy. Skener špatně skenuje ČB předlohy, protože má nevhodně
nastavenou rozhodovací úroveň Č/B a já ji nemůžu změnit, zřejmě v tomto
bodě si skener moc s ovladačem nerozumí. To je tedy vysvětlení, proč
jsem to nenaskenoval ČB, ale v úrovních šedé.  A ještě proč je to v jpg.
Jsem si plně vědom, že je tento formát  nevhodný pro schemata, ale taky
dobře vím, že kresba neutrpí natolik, aby byla nepoužitelná. Tento
formát jsem použil proto, že mám vyzkoušené, že takto skenuje skener
nejrychleji. I tak mi trvá naskenování stránky A4 1min 40s. Není žádný
med držet na něm nehnutě rozevřenou knihu o tlouštce cca 3cm  po tak
dlouhou dobu a s dostatečným přítlakem, aby část poblíž hřbetu byla
dobře čitelná. Když zvolím jiný formát, leze to ještě daleko pomaleji.
Je mi líto, že jsou lidé, často velmi vzdělaní, kteří soudí, aniž by
znali všechny okolnosti. Nebylo pro mě zrovna snadné najít léta
nepoužívanou knihu, taky to nějaký čas zabralo, a ten sken k tomu...
Myslím, že zde je asi tak hranice mé ochoty. Uznávám, že bych to mohl
naskenovat v plném rozlišení a bez ztrátové komprese, pak to převést na
ČB a uložit jako GIF. Také bych to mohl vytisknout, pěkně zabalit a
poslat kurýrní službou přímo potřebnému člověku. Ale to už je daleko za
hranicemi toho, co jsem ochoten tomu věnovat. Důležité je, že dotyčný
pán má své schema, které shání, a že to schema je bezvadně čitelný.
Nemyslím si, že jsi nějak zatížila konferu, nikam jsi nic neposílala,
vystavila jsi to u sebe a komu se to zdá být dlouhé, nemusí si to
stahovat, nikdo mu to necpe do jeho pošty. Stahuje to o své vůli. Věřím,
že ten pán, který to potřebuje, nekouká na to, zda to má 350 kB nebo
méně a že by si to stáhl i kdyby to mělo 2 MB.
Nelámej si s tím hlavu, důležité je, že ten, kdo pomoc potřeboval, ji
dostal.
Ahoj, M.

    A nehádejte se prosím už :(

					Saša K. Svobodová

            web: http://www.sasa.monty.cz

           mail: sasa.svobodova@centrum.cz
   mobilni mail: svobodova.alex@mujoskar.cz - max 120 znaků !!!

            ICQ:  260 344 186

---
avast! Antivirus: Odchozi zprava mozna cista :))
Virova databaze (VPS): 0506-1, 11.02.2005
Testovano: 14.2.2005 16:52:35