doporucte firmu na vyvoj PCI karty

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Neděle Únor 13 10:29:23 CET 2005

Vse co obsahuje flash nebo ROM lze z principu precist, kdyz selzou všechny
jednodussi techniky jsou zde dve ktere funguji vzdy
- zbrousim pouzdro
- zbytek pouzdra se rozpusti v parach kyseliny dusicne a uz na me kouka hole
jadro
- zamezeni cteni funguje zpravidla na principu nastaveni bitu v flash pameti
- nanesu krici masku
- masku odstranim nad bitem urcujicim moznost cteni
- vystavim UV , ktere vrati bit do "spravne" hodnoty
- chip osadim potrebnymi vyvody
- prectu co potrebuji

Ze to neudelam doma no a co, staci se poohlednout po internetu je tam rada
firem, které tento reversni engineering  nabizi jako sluzbu a není to zase
az tak drahe (rad tisicu dolaru).
U klasickych procesoru to nikomu az tak nevadi, malo kdy obsahuji neco tak
genialniho presneji vynosneho aby se to nekomu vyplatilo, mnohem jednodussi
je vloupat se do prostor firmy co to vyvijela a sebrat primo komentovane
zdrojaky (vetsinou staci prislusnemu programatorovi sebrat z auta nebo z
ruky notebooka :-) ).

Podobne postupy predstavuji problem pro bankovni karty, karty satelitnich
televizi a podobne , kde skody mohou jit do milionu dolaru a i zde priznava
nejvetsi vyrobce těchto karet tj firma Siemens, ze taha za kradsi konec a
pouze tuto cinnost zneoprijemnuje. Zkratka s vybavenou laboratori je nemozne
dat utocnikovi cernou krabicku a predpokladat, ze nezjisti co je uvnitr.