blikato

Honza jan.kuba@seznam.cz
Sobota Únor 12 15:32:41 CET 2005

Ta doutnavka ma prikon okolo 50mW. Ale kdyz to spocitate, je to rocne
cca  0,44kWh pri cene 4Kc/kWh jw ro zhruba 2 kacky rocne.
Kdyz vezmete, ze to blikatko odebira zhruba 5x vic, coz je okolo 2,3kWh
za rok a cena 10-12 kc je to smesne.
Mam zkusenosti, ze doutnavka za nejaky cas zcerna tak ze svetlo z ni
neni videt skoro vubec.  LEDka mi blika v  pohode ve vypinaci uz 8 let
a zatim nezcernala :-)
Navic ta signalizace je trochu "efektnejsi" a ve tme neprehlednutelna.
Ta spotraba se samozdrejme necha minimalizovat.
Pokud pouzijete ctyrnasobne vetsi odpor a  treba mensi elyt, buze to
blikat slabeji, beztak ve tme dost intenzivne na to, abych nahmatal
vypinac a rozsvitil.
Kazdopadne Vas mohu ujistit, ze spotreba okolo 2W neotoci vubec
kotouckem elektromeru.