Uz zase jsem dostal ranu

Saša Svobodová svobodova.alex@seznam.cz
Sobota Únor 12 12:54:57 CET 2005

Zdravíčko,

    já mám takový náramek také a používám ho když se hrabu v počítači a
nebo když mám v ruce nějakou drahou součástku. Ano je tam na kůži napřím
o kousek plíšku. Ale také je tam cca 10 Mohmový rezistor mezi tím
plíškem a svorkou k uzemění. V pohodě pak můžu šáhnout na něco pod
napětím a skrze ten náramek se mi nic nestane. koupím ji také, ale proto
že jsem uzeměná i jinak. Připojit se rovnou na zem bez tohodle rezisotru
je pokus o sebevraždu pokud pracujete s vyšším napětím. A můžu potvrdit
že někdy je cítit i "mizerných 24V" jako docela slušná pumelenice.

    Jinak, na vybití se lze s úspěchem použít fázovou zkoušečku. Stačí
ji vzít, dotknout se něčeho uzměného a "blik" a náboj je fuč :)

					Saša K. Svobodová

            web: http://www.sasa.monty.cz

           mail: sasa.svobodova@centrum.cz
   mobilni mail: svobodova.alex@mujoskar.cz - max 120 znaků !!!

            ICQ:  260 344 186

Serych@panska.cz wrote:

>A jak myslite, ze se resi uzemneni v profi vysoce antistatickych provozech?
>Lidi si u vchodu vyzvednou naramek z medene tkaniny, omotaji si ho kolem
>kotniku, zespoda daji na podrazku boty a jdou se zmerit na vyznacenou
>podlozku s tim, ze se rukou dotknou kovoveho madla. Kdyz "to zapiska", muzou
>jit dal do fabriky.

---
avast! Antivirus: Odchozi zprava mozna cista :))
Virova databaze (VPS): 0506-1, 11.02.2005
Testovano: 12.2.2005 12:54:59