Pocitaci vaha

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Únor 11 21:36:19 CET 2005

Mate dobrou vahu :o)
Zkuste davat na vynulovanou vahu pomalu drobna zavazi (pod 0,5g treba
sroubky) az navazite 10g, zkuste tam polozit to mnozstvi naraz.
Zkuste dat na vahu zavazi kolem 50g, pridejte 1kg, odeberte 1kg, kolik bude
vaha ukazovat ?
2g je uz pomerne velky krok, pro 2g soucastku je to 100% chyba vazeni :o))

Danhard

No kupodivu jsem si to myslel take kdyz jsem si takovou kuchynskou vahu
(Tesla 2kg/krok 2g za 700Kc) koupil (potreboval jsem vazit veci na modely
letadel a taky zelvy :-) a tak jsem zkousel ruzne pokusy jak keca.

Vzal jsem nekolik ruzne tezkych predmetu a jednotlive je na ni zvazil. Pak
jsem zkousel ruzne kombinace a porovnaval soucty co tam zrovna lezelo. Na
zadne meritelne odchylky v presnosti +-1g jsem nenarazil.

Netvrdim ze je to uplne prukazny pokus, ale kupodivu to sedelo. Pohyboval
jsem se maximalne do 1kg na vaze takze 50% maxima.

RadekCX - http:/rvsoft.wz.cz