OT - podvudky v reklame (bylo Monitor LCD 14" za par KcKoupit?)

Tomáš Vymětal vymetalt@snt.cz
Čtvrtek Únor 10 21:04:04 CET 2005

Jak jsem psal, jsem už přes rok pryč z oboru, ale za mě to bylo tak, že
pokladna měla konektor pro připojení fiskálu, kterému se přezdívalo černá
skříňka.
Ta byla jednolitá nerozebiratelná a popis komunikačního rozhraní nebyl k
dispozici. Každý fiskál měl programově nastavené své ID, které se udávalo do
všech dokladů (papíry pokladny, záručák, papíry pro FÚ, opravy a hlavně
účty).
Vlastní pokladna je zaplombovaná !!! čili se ani k fiskálu nedá nijak dostat
(natož ho dočasně odpojit). Při zaplnění údaji po nastavenou hladinu (např.
80 %) pokladna požádá o servisní zásah (při běžném provozu to vycházelo na
cca co půl roku), kdy servisák opíše pouze sumy fiskálu, zkontroluje, zda
sedí kontrolní součty (nezávislé) s pokladnou a několik dalších údajů,
všechno papírově vyřídí, podepíše, nechá si zaplatit a fiskál smázne. Fiskál
obsahuje EEPROMku (i když možná co výrobce, to jiný přístup, bavme se
konkrétně o elcom.sk), tedy, manipulace je nemožná, protože není prakticky
jak se k údajům dostat. Není možné kasu smazat a naplnit ji daty o něco málo
vyššími než původní, protože zase nebude sedět kontrolní součet, který se
generuje z posledních čtených údajů.

Faktem je, že lidí, kteří by to chtěli nějak ochcat je spousta, nicméně
výrobci jsou tu ti, kteří se brání a brání se myslím úspěšně. Drtivá většina
nápadů v českých zákonech pochází z těch slovenských, kde je tato povinnost
tuším od 2001 jestli se nepletu ...

Omlouvám se, že jsem konrkétně nezodpověděl dotaz, ale co je uvnitř
prakticky prodejcům ani servisákům není přáno znát, je to prostě černá
skříňka na uchovávání dat sloužící ke zpětné kontrole.

Teď mě tak napadá jestli by nebylo moudřejší najít někoho z obchodu ze
slovenska, kdo má praktické zkušenosti. ;)

T.V: