Zisk wifi anteny

Jan Naiser tua@lit.cz
Čtvrtek Únor 10 11:58:35 CET 2005

Preji pekny den,

potrebuju rozchodit propojeni v segmentu site pres wifi a jelikoz je to uz
nejaky patek, kdy jsem pocital dB, mW, atd., tak se ptam radeji
zkusenejsich:
Je to ve stare budove - klenby, tluste steny, navic z patra do patra.
Vzdalenost mezi AP a PC s kartou wifi je cca 30, max 40m. AP ma malou
prutovou antenku
(http://www.edimax.com.tw/html/english/products/EW-7207APg.htm) a karta ma
klasickou antenku pres tenky koax 1m
(http://www.edimax.com.tw/html/english/products/EW-7128g.htm) na prilozenych
odkazech je to videt. Spojeni se mi podarilo navazat, ale kvalitu signalu mi
to ukazuje jen asi 20-25 % a kvalitu spojeni asi 75% (podle aplikace, ktera
je ke karte dodavana). Tim padem neni spojeni stabilni a vypadava, nemluve o
rychlosti, ktera se dostava nekam k 1 MBs s cimz se neda slusne pracovat.

Vzhledem k temto okolnostem jsem zacal hledat anteny, kterymi bych to aspon
trosku zvedl. Nasel jsem antenu
http://tw.giga-byte.com/Communication/Products/Products_Antennas_GN-AT2060P.htm
ktera ma 6 dBi. Jenze jsem zatim nenasel nikde parametry tech standardnich
prutovek, abych si vytvoril alespon nejakou predstavu, zda se to timto muze
zvednout.

Muzete mi nekdo poradit?

Diky, Honza.