RE: Přesný termostat

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Úterý Únor 8 12:24:48 CET 2005

Delali jsme s kolegou mereni, kde jsme vykalibrovali presne LM335 a roztahli
a posunuli pomoci MCP602 pozadovany rozsah teplot na cely rozsah ADC. Pak se
den logovaly teploty namerene tim LM335, sejmutym pomoci 10b ADC PICu pri
pouziti LM336 v roli referencniho napeti, posunuteho na 4.096V pomoci
MCP602.

Mohu rici, ze vysledky byly nad ocekavani dobre. Ale je fakt, ze tohle byl
test v ramci mereni jednoho dne, takze zkusenosti s tim, jak to vydrzi
dlouhodobe zkalibrovane nemam - proste nam stacilo, kdyz to den bude merit
co mozna nejpresneji pri co nejmensich nakladech a navic nas zajimal spise
prubeh, nez presne teploty :). V kazdem pripade se pomoci obycejne LM335 asi
da merit dost presne - vysledky odpovidaly a sledovaly se pohyby teploty i v
ramci desetin stupne C, ale musi se ta LM335 proste "sestelovat" a o
dlouhodobe presnosti uz jsem psal - to netusim. Jinak tech LM335 tam bylo
nasazeno takto celkem 5ks zaroven a vzajemne vysledky z nich odpovidaly.

Termostat bych klidne vyrobil a to i programovatelny na casy atd., ale bal
bych se nest nasledky za zniceny obsah lihne (proste za to bych se zarucit
nemohl) a pod cenu 5000Kc bych za tohle nesel, jinak bych umrel hlady :). O
dlouhodobych zkouskach se pak da hovorit pouze primo na miste zakaznikem,
jinak by cena byla uplne jinde a jeste by se to mohlo predat tak za rok, aby
uz se zkratka vedelo a ne tusilo :).

Zkratka, pokud to ma byt lacine, da se udelat neco na pul cesty, tedy udela
se to co nejlepe v ramci moznosti, ceny a svedomi a zakaznik si to pak
vyzkousi na vlastni riziko.

--
Jiri Bezstarosti