Delka kabelu verzus přenosová rychlost

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pondělí Únor 7 09:37:21 CET 2005

> A/   RS232 (MAX232 to MAX232)  a mezi dvěma body je 300m kabelu v
> prumyslovém prostředí
>        (to si myslím že je fuj)

Ano, nejen fuj ale temer jiste i nefunkcni

> /  RS485    (MAX485 to MAX485)  a též délka 300m

Jedna ze spravnych cest a asi nejjednodusi plne vyhovujici.

> Dotaz zní jakou max přenosovou rychlost si mužu dovolit aby byl přenos
> spolehlivý. Používal jsem 9600 8 N 1
> ale potřeboval bych to zrychlit . A nevím kam až mužu jít ?
>
> Chtěl jsem 19200  ale nevím zda si to mužu dovolit na 300m kabelu s RS485

Neni problem, pokud dodrzite spravny kabel, idealni je krouceny par
(kabel pro pocitacove site), potom muzete jet rychlosti vyrazne vyssi.

> + podotázka -- co kdybych chtěl RS485 galvanicky oddělit , jak to bude s
> rychlostí --

Oddeleni neni problem, rychlost pote ovlivnuje i rychlost oddelovacich
prvku, napr. 6n136 (7) muzete na 19200 pouzit bez problemu, pokud
pouzijete iCoupler mate oddeleni rychlejsi nez budice 485.

Pavel