Anteny teorie

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Únor 4 15:06:59 CET 2005

Lubor Otta wrote:

>-nevím jak je definován zisk, proto jsem v prvním dotazu použil formulace napětí na svodu z antény.

ziske je definovany voci referencnemu ziaricu. Ci si uz ako referencny
ziaric vezmete izotropny, dipol, alebo srobovak strceny do konektora,
udaj "zisk" bude pomer signalu z pozorovanej anteny a referencnej anteny

>-Tedy má Lamda/2 dipól stejný zisk bez ohledu na rozměr? Pokud ano je to nějak v rozporu s mým dohadem o zachování energie. Není ten zisk jen reletivní číslo platné pro různé antény, ale na stejné frekvenci?

lambda/2 dipol, pokial ma vsetky mechanicke parametre rovnake vzhladom
na vlnovu dlzku, bude mat aj vsetky elektricke parametre rovnake.
Lambda/2 je taka ista polovica vlnovej dlzky na 60 aj 600MHz. Vzdy je to
polovica :-)) Nezabudnite ale na dalsie parametre (koeficient stihlosti,
kvalita materialu a pod.), ktore musia byt proporcionalne upravene.

>-Jaký je zisk elektricky zkrácené antény. Použiju li tlumivky ke zkrácení dipólu na 1/2 vše dostavím na přizpůsobení 1.

odpoved na tuto otazku nemam podopretu teoriu, ale zisk kratsej anteny
je nizsi. Maximum ma pre celistve nasobky lambda/2, myslim ze to ide so
sinusom.

>-Neznám vzoreček pro útlum, předpokládám že (ve vakuu) pole klesá jen se čtvercem vzdálenosti a nijak jinak, protože kam by se ta energie absorbovala?

pokial pracujete vo vakuu tak tam je to jedno. Vzduch ale nie je vakuum

balu