Anteny teorie

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Únor 4 14:21:25 CET 2005

LO> No frekvenčně závislý je rozměr antény, a tedy i prostorový úhel z něhož anténa vysaje energii.
LO> Nějak mi nehraje zachování energie, když vyplním prostor kolem vysílače většími anténami bude jich měně, měly by dávat větší napětí???
LO> Lubor

Nějak nechápu jak je dotaz myšlený.

Když udělám soustavu antén na vyšším kmitočtu tak, že zaberou stejnou
plochu jako jedna anténa na nižším kmitočtu, tzn. využiji stejný
prostorový úhel, bez uvažování ztrát bych měl dostat stejný signál,
tzn. i stejné napětí na svorkách.

V rozporu se vzorečkem pro útlum to není - ztráta způsobená vyšším
kmitočtem je zde kompenzovaná větším ziskem antény. Akorát tím
porušuji původní zadání, tj. antény mají stejný zisk.

Tomáš

To jsem zase něco plácnul bez přemýšlení :-((