klonovana simka.

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Únor 4 13:28:59 CET 2005

Ale ved sa uz nerob ze tomu nerozumies.

To, ze su ceny urcene centralne neznamena, ze tam tie medziclanky -
ktore chcu tiez zarobit -  nie su.
Normalne fabrika F vyrobi predmet X, preda ho za X+A (A=jeho zisk)
medziclanku 1 (velkoobchod) M1, ten ho preda za X+A+B medziclanku 2
(maloobchod) M2 a ten ho preda na ulici za X+A+B+C spotrebitelovi S.

Tu mozme pokojne mat situaciu, ked M1 vedie interne telefon za X, lebo A
zaplatil pre F inym kanalom (napr. bulk proviziou za predane vseky kusy
roznych modelov, alebo vyssou cenou za iny model (t.j. vyrobca urobil
dumping),  alebo akokolvek inak a nechce sa mu to rozratavat - zahrnie
si to do rezie, vykryje z prevadzky atd.). M1 dalej priamo v reklame
uvadza cenu X+A+B+C, ale S to kupuje od medziclanku M2, ktory si
pochopitelne C (tu pod nazvom rabat) nechava (plati M2 X+A+B). V akcii
sa telefon predava za X+A, B+C sa vykryva z prevadzky (M2 plati M1 X+A-C).

Pre predaj pripadneho speci telefonu tieto mechanizmy jednoducho
neplatia a telefon sa natvrdo na ulici predava za X+A+B+C, a to je tych
10k+, co je jeho realna trhova ulicna hodnota.

wek

PS. Je castym zjavom pisat a hovorit "ved to co obchodnik predava za P,
kupuje za Q<<P!" To sa vsak spotrebitela nijako - okrem zavisti -
netyka; jednoducho z pohladu spotrebitela tovar ma hodnotu = stoji P. A
ak zavidi, nech ide robit obchodnika - nikto mu v tom nebrani.