srovnani delphi & c++ & c#

Ing. Petr Weissar, Ph.D. weissar@kae.zcu.cz
Úterý Únor 1 15:24:00 CET 2005

Zdravim,

> [...]
> se vetsinou pouze o nejake obsluhy uartu, tedy po rs232 pohni timhle nebo
> tamhletim, jen takove testovaci pomocne sw. ted jsem uvazoval o rozsireni
> obzoru smerem k C pro uP(jednocipy) a napadlo me jestli je mozne, kdyz uz se
> budu zabyvat tim C, neprejit i s PC sw. na nejake Cecko. kdyz mrknu na ceny
> delphi od borlandu a na ceny C od mrksrotu, je to celkem rozdil.
> vzhledem k tomu ,ze v delphi umim kulovy, tak novy zacatek neni problem.
> je vubec mozne tyhle terminalove sw. psat stejne v delphi tak v C ?
> jak se lisi C# a C++ ?
> jak je s dostupnosti komponent pro uart.

Doporucuji C#, je to celkem vykonne a oproti C++ jednodussi. A pokud mozno si
stahnout FREE komplet prostredi verze .NET 2.0 (Whidbey), tam je na serial port
proste trida a prace s tim oproti C++ je ve Win32 naprosta pohodovka.

> maji tyhle Cecka neco spolecneho s C pro jednocipy ?

Z C/C++ vychazi C# podobne jako Java, ale ma ocesane nektere "nebezpecne"
operace a neco malo vykonu se ztrati kontrolama a tridama (dedicnost, ...), ale
vzhledem ke komfortu vyvoje to je zanedbatelne.

> P.S. knizkama C od p.Herouta mam neco podlozenyho :-))

Podobne knizky jsou taky "od C k C++" a "od C++ k C#", tusim o Viriuse a alespon
ta druha mi dost pomohla na nejake zapeklitosti ...

Petr