O.T. energie zadarmo?

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Sobota Prosinec 31 20:28:46 CET 2005

Do vlaku jsem si koupil casopis 21. stoleti - revue objevu, vedy, techniky a
lidi. Podle toho, co jsem si tam precet, jsem ziskal dojem, ze Cern a tedy i
Balu brzy prijde o praci :-) V clanku Jaderna reakce na pracovnim stole se
pise, ze Tokamak je jen slepa ulicka a nadejne je zavadet do vody ultrazvuk.
Pry v zanikajicich bublinkach pri kavitaci bylo zmereno az 20 000 stupnu a
lezou z toho neutrony. Pry jednou bude mit kazdy ve sklepe svuj maly
reaktor. Tak nevim, ale pokud je na tom neco pravdy, proc fyzici vymysleji
tak velke a drahe fuzni reaktory? V tomtez casopisu jsem se docet, ze na
Marsu jsou mista, kde z te 25 km vysoke sopky tece voda, v Cydonii jsou pod
piskem obrysy staveb a trubek. Jen ty obrazky Nasa taji. Tak nevim - odkud
novinari berou tak senzacni a zarucene informace?

Andel