OT: diskusne web forum

Jirka zaloha@volny.cz
Sobota Prosinec 31 12:33:43 CET 2005

Daniel Valuch napsal(a):
> uz ked sme pri tom internete...
> Viete mi poradit ako urobit web forum? Existuje nejake ktore nemusim
> instalovat na server a bezi niekde inde napriklad ako su pocitadla
> pristupov?
> Chcem to dat na moju stranku ku tym clankom o dds ale problem je, ze
> nemam pristup ku sluzbam, ktore budu zrejme nutne na sprevadzkovanie
> takehoto fora. Je to len centralny cernsky web server namapovany na moj
> sietovy disk.
> Myslim ze by bolo zaujimave zbierat skusenosti a publikovat ich pre
> ostatnych, ako to bolo napriklad u miniLA.
> [...]

Pokusim se odpovedet jako laik laikovi, cili naprosto bez naroku na
jakkoliv odborne reseni.

1) pokud si zalozite stranku na www.webzdarma.cz, tak na tom serveru
funguje treba phpBB forum http://www.phpbb.com (ktere se tam "dohraje"
pres FTP) - vse se pak da spravovat webovsky. Zvladl jsem to (v
zacatcich) i ja, coz je dukaz toho, ze to zvladne i temer blbec....
Informaci na webu, jak to udelat, je dostatek, nejen anglicky - staci
zadat do Google klicova slova, podivat se do napovedy na webzdarma....atd.

Priklad (pouze zapocateho a nehotoveho dila):

http://becko01.czechian.net/ => http://becko01.czechian.net/forum/

2) mozna by ten pokec sel udelat na zaklade "blogu", coz je hotove
reseni bezici uplne jinde (http://blog.cz/ http://xblog.cz/ a mraky
dalsich samozrejme vcetne zahranici)

3) zcela volne zapisy kymkoliv (coz je vyhoda i nevyhoda) umoznuje
system http://mozek.cz/

Vsechno je to o moznostech/narocnosti/odolnosti proti
hackingu/ocekavanych vlastnostech/pravidelne udrzbe autorem atd. IMHO
nelze mit vsechno najednou, ale lze zvolit rozumny kompromis, asi jako
ve vsem ostatnim.

--
Jirka