RE: OT Software pro e-shop, redakcni system ?

Karel Novotný k.novo@seznam.cz
Sobota Prosinec 31 09:57:16 CET 2005

>Co to je tohleto? Snad je to otazka nabidky a poptavky, otazka smlouvy, ne?

A proto se ptam, aby mi uzivatele co to pouzivaji neco doporucili !

>K te vete o exportu, ktery nekdo dela 10 minut - jsi si jisty, ze to
za tech 10 minut zvladne napsat reznik, soustruznik nebo pokladni v
hypermarketu? Neni to treba o tom, ze ten expert stal nejake penize,
ze se to ucil treba 20 let, stravil tisice nebo desitky tisic hodin
ucenim, ziskavanim know-how apod.?

Me je celkem jedno zda to zvladne reznik a take mi je jedno kolik stala vychova onoho experta, ci kolik desitek tisic hodin stravil poziranim kolacu , ja jako zakaznik ho nechci adoptovat, pokud po nem budu chtit aby mi napsal trivilani SQL export tak si ho najimam na 10 minut a ocekavam, ze mi nauctuje tech deset minut a ne ty desitky tisic hodin a tuny kolacu. Pokud vam to nic nerika tak tomu se rika efektivita prace. Kdyz prijdu k reznikovi, aby mi  urizl kus hoveziho tak mu take neplatim tisice hodin vzdelavani, ale jen a jen cas co se venoval me zakazce. Ze to nejde srovnavat, programator je expert a reznik tupy manual,  fajn nejaky ten program napise 95% ucastniku teto konference, ale kolik z nas umi zabit a naporcovat kravu ? :-)

>Takove projekty se pisou od zacatku a ne ze si nekde neco free stahnes
a dopises si tam trochu kodu a mas z toho super projekt.

To proboha ne, viz efektivita prace, viz chyby v projektu, kterym se takto nejde vyhnout. Kdyz chci tabulkovy procesor tak si take nenapisu svuj Exel.

>Nech si to napsatvcetne podrobne dokumentace kodu a predat zdrojove kody. Vsak si za to
radne zaplatis vcetne tech oprav, to neni nejmensi problem. Klidne se
obrat na me nebo na kohokoliv, kdo se tim zabyva.

Kdybych si to chtel psat na zakazku tak si to napiseme sami,  ale viz efektivita, viz chyby atd.

Na zaver mi dovolte maly priklad z praxe. Pred lety jsme hledali dodavatele ekonomickeho (ucetnictvi, sklady atd) sw pro nasi firmu. Nabidka siroka ceny siroke, spousta marketingovych kecu okolo, reklama atd. My si vybrali produkt male firmy napsany v MS Access pouzivame ho dodnes,  diky snadne rozsiritelnosti si jsme schopni vse nastavit sami, pokud neco chybi tak si to za par minut dodelame , jsme celkem spokojeni, poridili jsme to ucetnictvi pred cca 7 lety za cca 100.000 Kc. Kalega poridil pred 3 lety Altus Vario ci jak se to jmenuje, bez placene podpory ze sterany dodavatele to nedokaze provozovat, kazda blbost vyzahuje prijezd jejich expertu, nejvetsi problemy jsou s licencnim modulem. Rocne da jen za support cca 50.000,-.
Dalsi kolega sahl po medialne propagovanem Money od Ciglera,  to je teprve des, vypocet DPH trva desitky minut a pokud jsou v neporadku indexy tak take nemusi vyjit spravne, pac jeho experti navrhli strukturu dat tak, ze kazdy zapis se ruzne kopiruje do ruznych tabulkek, ktere se pak ruzne kombinuji.

P.S. Zivim se z 50% jako programator C/C++ C#, Perl, asembler pro MCU :-)