Postavte si Didaktik Gama...

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pátek Prosinec 30 21:11:59 CET 2005

No, nostalgie je hezká věc (já jsem původně, kdysi dávno, taky
Spectrista).

Ta konstrukce má jednu zásadní vadu a tou je použití dneska už víceméně
nesehnatelného obvodu ULA.

Pokud jsem si všimnul, tak na Netu běhají i konstrukce klonů
ZX-Spectrum, které mají místo ULA nějaký naprogramovaný CPLD. A někde
jsem viděl i konstrukci, která všechno (krom pamětí) řešila v jednom
obvodu Spartan2. Jako procesor tam byla použitá nějaká free IP core
procesoru Z-80. Ale to byl klon klasického gumáka (tedy bez audio chipu
AY-3-9812.

Nicméně kompatibilní to bylo slušně, na fotkách na tom autor hrál Manic
Minera, Elite, Hobita a další "pecky". :-)

Zdraví PavelK