Když už jsme u těch napájecích zdrojů

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Prosinec 29 21:48:21 CET 2005

Zdravím,

když už tak mluvíme o těch napájecích zdrojích atd.

Mám tady takovou drobnost. Robot je napájený sadou 4x 1.5V alkalické
články nebo 4x 1.2V NiMH články. Tedy napětí buď cca. 6V nebo cca. 4.8V
plus mínus autobus (podle toho jak moc jsou články nabité či jaké
motorky zrovna pracují).

Potřebuju jednak napájení +5V nebo méně (pro PIC a radiomodem, obojí je
schopno v klidu chodit od nějakých 3V, ale napájecí napětí nesmí jít
přes 5.5V). Zároveň z toho potřebuju nějak udělat zhruba 8-9V pro
napájení bezdrátové kamerky. Vše pokud možno z dostupných součástek, co
se dají koupit v GM přes pult.

Pracovně jsem si namaloval následující schéma:

1. Jedna větev je LDO regulátor L4940V05, který má při odběru 200mA (což
by mělo bohatě stačit) voltage drop cca. 170 mV. Tím bych dělal těch +5V
nebo míň, podle stavu baterií.

2. Druhá větev step-up DC/DC konvertor postavený z LT1111, jedné
tlumivky 33uH, 1N5818 diody, 22uF kondík a odpory 47k a 270k. To by mělo
dávat cca. 8.4V/100mA pro kameru.

Nějaká jednodušší metoda, jak získat ta napětí asi neexistuje, že ano ?
Nebo má někdo nějaký nápad ?

Zdraví PavelK