stineni na VF casti obdvodu

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Prosinec 29 11:30:40 CET 2005

Ale no, az take zlozite to vobec nie je a s patricnymi vedomostami a
vybavenim ducharina uz vobec nie. Toto je mylna predstava ludi z inych
odborov, mozno to ucia aj na nasich univerzitach, v kazdom pripade je
tento fenomen hojne rozsireny medzi radioamatermi, ktori tomu nie velmi
rozumeju a su ohureni pristrojmi u ineho radioamatera, ktory o tom nieco
vie :-)

Ono sa da ist este trochu dalej, urobit tie filtre cele supravodive :-)
http://cdsweb.cern.ch/search.py?of=hd&f=970__a&p=000001407MMD#begin
to pouzivame v nasich supravodivych rezonancnych dutinach na
odfiltrovanie hlavneho modu 400MHz/300kW od vyssich rezonancnych modov,
kde prvy je uz na 500MHz. Pozadovany utlm je taky, aby pri plnom
vybudeni z tej anteny s filtrom liezlo maximalne 1W vykonu na 400MHz, co
je sice len 60dB, ale musi to vydrzat 300kW kontinualneho vykonu :-)
b.