vesely kasparkuv hrobecek

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Středa Prosinec 28 22:46:11 CET 2005

Ano, má radioizotopový tepelný generátor. Právě jsem to ze zvědavosti
hledal.
Princip je v tom, že je to kus plutonia Pu-238 který produkuje 1kW tepla
na 2kg plutonia. Elektřina se vyrábí prostým termoelektrickým efektem
tak, že Pu hřeje jednu stranu polovodiče a druhá se ochlazuje (nejspíš
zářením tepla do prostoru, jinak se to tam venku chladit nedá).

Po 10 letech takový generátor stále ještě generuje 92% energie, kterou
generoval jako nový. Je to hezký zdroj, ale pro medvědy se fakt moc
nehodí.

Zdraví PavelK