vesely kasparkuv hrobecek

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Středa Prosinec 28 22:32:43 CET 2005

No, pokud vím (kdysi jsem to zaslechl v souvislosti s těmi čápy, co je
sledoval Č. Rozhlas až do Afriky), tak v těchto zařízeních se používají
lithium thionyl chloridové články, protože mají nejlepší poměr
hmotnost/kapacita.

Např. SAFT LSH20 o velikosti "D" článku má 3.6V/13Ah (ano, třináct
ampérhodin) a váží 100g. Je schopen dávat kontinální proud 1.8A
(špičkově až 4.5A) a teplotní rozsah (opravdový) mají -60 až +85 stupňů
trvale a nevadí jim, pokud se teplota občas přiblíží 100 stupňům.

Datasheety jsou dostupné na www.saft.alcatel.com Dost je používá do
různých hraček např. US Army, soudě z toho, že se občas dají koupit na
E-Bay lacino battery packy vybrakované z nějaké vojenské techniky, kde
je těch článků třeba 2x4 (14.4V/26Ah, 800 gramů).

Tyhle články jsou ale docela drahé a nedají se dobíjet.

Zdraví PavelK