Transformatory z GME/Zdroj +5V/2A, +12V/250mA, -12V/100mA

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Prosinec 28 21:02:41 CET 2005

Ja viem ze sem v poslednom case sem posielam take otazky ze neviem z
elektroniky vobec nic, ale idem sa dalej pytat :-)

Riesim zdroj ku tej DDSke (ano, donutili ma publikovat aj zapojenie
zdroja :-)) Na napajanie potrebujem ca. 5V/2A, potom su tam lokalne
linearne stabilizatory, na zosilnovac a atenuator +12V/250mA a na -12V
par mA. Hladal som vhodny transformator a nic som nenasiel, takze musim
improvizovat.
Videl som v ponuke napr. GM transformatory do plosneho spoja HAHN EI-66,
tie davaju 2x12V/1375mA. Napadla ma preto spasonosna myslienka ze +/-12V
z toho vyrobim jednoducho linearnym stabilizatorom a potom z +12V vetvy
(pred stabilizatorom) napichnem spinany regulator (napriklad L4960),
ktory vyrobi onych 5V/2A.

Mam preto nasledovne otazky do diskusie:
- je to uplna blbost, alebo mi usla nejaka jednoduchsia moznost ako
generovat spominane napajacie napatia (trafo ca. 6-8V/2A som nenasiel)
- pozeral som si stranku HAHN a tam ma dany transformator sekundarne
vyvody 9-11 a 14-16. V kniznici v Eagli maju roztec len 5mm, co znamena
ze su zapojene 9-10 a 15-16. Je tato kniznica (trafo.lbr, komponent
EI66-2) spravna?

Dakujem za diskusiu k tomuto problemu...
b.

p.s.  Tretia otazka nesuvisi s problematikou, ale spytam sa... aj vas
tak strasne nebavi dotahovat veci do uplneho konca? Vsetko uz funguje
ale treba to este zabalit a niecim napajat :-)