stineni na VF casti obdvodu

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Prosinec 28 18:07:27 CET 2005

Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal(a):

>To s hladkým povrchem je mi jasné - leštím silichromem do zrcadlového lesku
>:-). Že musím mít správně navržené rozměry dutiny také. Zarazila mě ale
>poznámka, že nezáleží na materiálu ale pouze na kvalitě povrchu. Minimální
>dosažitelný povrchový odpor ale přece kromě jakosti povrchu na použitém
>materiálu záleží. Nebo mi zase něco uniká ?

Myslim, ze Ti nic neuniklo. Presto, ze nekdo muze tvrdit, ze stribro je
vhodne ci  nevhodne, praxe je trochu jina. Par vf obvodu jsem za svuj
zivot uz videl a mohu prohlasit, ze at se vetsinou jednalo o profi
vyrobky, vetsinou byl vnitrek leskle stribren. Pravda nektere veci byly
cerne jak stribro oxidovalo, byt stale funkcni. Krasny priklad jsou
dutinove duplexery madarske produkce ( AMR) kde bylo toho stribra
opravdu hodne , vetsina  radioreleovych tras (11AP32) pocinaje a
Citilinkem konce , filtry radiorelefonniho systemu IRT, vetsina vojenske
mikrovlnne techniky a treba duplexni filtry klasickych analogovych NMT
telefonu. To je jen namatkový vyber veci, ktere me napadly, kdybych
trochu vic premyslel, bude toho kvanta.... Zlata bylo vsase hodne
poskrovnu a kdyz tak vetsinou na konektorech, tedy nejen vf  konektory
mam na mysli.
Takze nehlede na to, ze stribro "koroduje" bylo a je stale hojne ve vf
obvodech  pouzivane.
Jde o to , jak se to v amaterske praxi provede, jaka kvalita toho
postribreni je a jaka tloustka...